Show simple item record

dc.contributor.advisorNeumann, Ricardo
dc.contributor.authorCorrea, Davi Alves
dc.coverage.spatialTubarãopt_BR
dc.date.accessioned2020-08-25T00:30:55Z
dc.date.available2020-08-25T00:30:55Z
dc.date.issued2019pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/10413
dc.descriptionThis paper aims to describe aspects of the evolution of E-commerce in China, specifically in the Alibaba Group over the last decade. Justifying by the importance it represents to the international, political and historical field, mainly because the trade has always been the basis of interpersonal relations and, objectified here, international relations. Wishing to observe the relationships that exist between E-commerce and society, we seek to understand a little of the world in the virtual environment and also the history of events related to E-commerce in our prominent country, China. For further analysis, we decided to pay attention to the Alibaba Group in order to make this dialogue as clear as possible. We begin this work with a brief history of trade, passing through the timeline succinctly and without delving too deeply. Pouring into modernity with the dawn of the internet, indicating its beginning and development to the present day. Once we get to this point, we present the definitions and typifications of E-commerce, until we create a simple analysis of traditional commerce and E-commerce. In front, we talk a little about the current society, and the repercussion that the virtual environment has on it. Until we reach the focal point of this research, the Chinese E-commerce space and its relationships with people. Using Alibaba Group as our main north and thus producing an analysis of that company. The approach method applied in the research is the deductive type, since documents and doctrines related to the proposed theme will be analyzed. The procedure will be from general to specific with a qualitative approach. The proposed research is exploratory. It involves bibliographic survey. Regarding the procedures for data collection, the researches of bibliographic and documentary types will be applied. Throughout this research we had the opportunity to delve into the world of virtual environment, knowing a little of its evolution to date. We believe that the global network today is a fundamental part of human society, the virtual environment is one of the pillars that sustain the world today. In our search we come across information and results regarding Alibaba Group, and its huge influence on your home country. It is also feasible to say that today's society is much more linked to e-commerce than it seems, since there are different varieties and definitions for this mode, from selling to large businesses to delivering food services on demand.pt_BR
dc.description.abstractO presente trabalho visa descrever aspectos da evolução do E-commerce na China, em específico no Grupo Alibaba decorrer desta última década. Justificando-se pela importância que representa ao campo internacional, politico e histórico, principalmente pelo fato do comercio sempre ter sido à base das relações interpessoais e, objetivado aqui, as relações internacionais. Desejando observar as relações que existem entre o E-commerce e a sociedade, buscamos assim compreender um pouco do mundo no ambiente virtual e também o histórico dos eventos relacionados ao E-commerce em nosso país de destaque, a China. Para uma analise mais profunda, decidimos nos atentar ao Grupo Alibaba (Alibaba Group) a fim de tornar esse dialogo o mais claro possível. Começamos o referido trabalho com um breve histórico do comercio, passando pela linha do tempo de forma sucinta e sem nos aprofundarmos muito. Desaguando na modernidade com o alvorecer da internet, indicando seu inicio e desenvolvimento até os dias atuais. Uma vez chegando até esse ponto, apresentamos as definições e tipificações do E-commerce, até criarmos uma analise simples sobre o comercio tradicional e o E-commerce. Em frente, conversamos um pouco sobre a sociedade atual, e a repercussão que o ambiente virtual tem sobre ela. Até atingirmos o ponto focal desta pesquisa, o espaço chinês do E-commerce e suas relações com as pessoas. Utilizando a Alibaba Group como nosso principal norte e assim, produzindo uma analise dessa empresa. O método de abordagem aplicado na pesquisa é o do tipo dedutivo, uma vez que se analisarão documentos e doutrinas vinculadas ao tema proposto. O procedimento será do âmbito geral para o específico com uma abordagem qualitativa. A pesquisa proposta é a do tipo exploratória. Envolve levantamento bibliográfico. Quanto aos procedimentos na coleta de dados, serão aplicadas as pesquisas dos tipos bibliográfica e documental. Ao longo dessa pesquisa tivemos a oportunidade de nos aprofundar no mundo do ambiente virtual, conhecendo um pouco da sua evolução até a atualidade. Acreditamos que a rede mundial hoje é parte fundamental da sociedade humana, o ambiente virtual é um dos pilares que sustentam o mundo hoje. Em nossa busca nos deparamos com as informações e resultados referente a Alibaba Group, e sua enorme influencia em seu pais de origem. Também é factível afirmar que a sociedade atual esta muito mais ligada ao E-commerce do que parece, uma vez que existem variedades e definições distintas para essa modalidade, dês da venda para grandes negócios a entrega de serviços alimentícios por encomenda.pt_BR
dc.format.extent55 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofRelações Internacionais - Tubarãopt_BR
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/*
dc.subjectE-commercept_BR
dc.subjectEvolução do comérciopt_BR
dc.subjectAlibaba Grouppt_BR
dc.titleTudo em um click? um olhar sobre o empório do gigante Chinespt_BR
dc.title.alternativeAll in one click? a look at the empire of the giant Chinespt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.subject.areaCiências Humanaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons