Show simple item record

dc.contributor.advisorRoecker, Rejane
dc.contributor.authorAndrade, Maria Eduarda de
dc.coverage.spatialFlorianópolispt_BR
dc.date.accessioned2020-10-07T19:03:57Z
dc.date.available2020-10-07T19:03:57Z
dc.date.issued2020pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/10567
dc.descriptionThis work presents the development and application of business canvas modeling at Impulsione Escola de Oratória, located in Florianópolis (SC). In structuring the theoretical basis for this report, topics such as: entrepreneurship and entrepreneur, business plan with an emphasis on canvas business modeling, and strategic management were addressed. The research was applied with the director of the company and its customers, in order to understand about the processes that the company has, were fundamental to conclude the final objective of this work, which consisted of applying canvas business modeling in the organization. The SWOT analysis and the company's action plan were also carried out, in order to highlight its strengths and weaknesses, opportunities and weaknesses, and with the realization of the action plan, in order to suggest improvements regarding the new processes that the company is currently due to the global scenario in this period.pt_BR
dc.description.abstractEste trabalho apresenta o desenvolvimento e aplicação da modelagem de negócios de canvas na empresa Impulsione Escola de Oratória, localizada em Florianópolis (SC). Na estruturação da base teórica deste relatório, foram abordados temas como: empreendedorismo e empreendedor, plano de negócios com ênfase na modelagem de negócios de canvas, e administração estratégica. A pesquisa foi aplicada com a diretora da empresa e seus clientes, a fim de entender a respeito dos processos que a empresa possui, foram fundamentais para concluir o objetivo final deste trabalho, que consistiu na aplicação da modelagem de negócios de canvas na organização. Também foi realizado a analise SWOT e o plano de ação da empresa, com o intuito de evidenciar seus pontos fortes e fracos, oportunidades e fraquezas, e com a realização do plano de ação, a fim de sugerir melhorias a respeito dos novos processos que a empresa se encontra atualmente devido ao cenário global neste período.pt_BR
dc.format.extent42 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofAdministração - Florianópolispt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectEmpreendedorismopt_BR
dc.subjectPlano de negóciospt_BR
dc.subjectModelagem de negócios de canvaspt_BR
dc.subjectAdministração estratégicapt_BR
dc.titleModelagem de negócios de Canvas: estudo de caso da empresa impulsione escola de oratóriapt_BR
dc.typeEstudo de Casopt_BR
dc.subject.areaCiências Sociais Aplicadaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons