Show simple item record

dc.contributor.advisorCardoso, Jorge Alexandre Nogared
dc.contributor.authorXavier, Silvia de Souza
dc.coverage.spatialManaus / AMpt_BR
dc.date.accessioned2020-12-02T20:29:46Z
dc.date.available2020-12-02T20:29:46Z
dc.date.issued2020pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/10654
dc.descriptionThis scientific article aims to highlight the importance of psychomotor and cognitive stimulation in the development of children in Early Childhood Education (from zero to three years old), its main objective being to understand the main characteristics of development in this age group, as well as to present the possibilities through psychomotor stimuli and cognitive development practices, in which early childhood education institutions are able to collaborate with the child's global development. The methodology used is bibliographic research, applied to better understand the results, through reflective analysis of the thematic literature. Finally, there are factors such as the perception of the conception of psychomotor and cognitive development, the need to establish a school education capable of respecting each phase of this development, establishing appropriate pedagogical praxis.pt_BR
dc.description.abstractEste artigo científico visa destacar a importância do incentivo psicomotor e cognitivo no desenvolvimento das crianças da Educação Infantil de zero a três anos, sendo seu objetivo principal compreender as principais características do desenvolvimento nesta faixa etária, assim como, apresentar as possibilidades por meio de incentivos psicomotores e práticas de desenvolvimento cognitivo, nas quais as instituições escolares de educação infantil são capazes de colaborar com o desenvolvimento global da criança. A metodologia utilizada é a pesquisa bibliográfica, aplicada para melhor compreensão dos resultados, através de análises reflexivas das literaturas temáticas. Constatando-se por fim, fatores como, a percepção sobre a concepção do desenvolvimento psicomotor e cognitivo, necessidade de estabelecer uma educação escolar capaz de respeitar cada fase deste desenvolvimento, estabelecendo práxis pedagógicas apropriadas.pt_BR
dc.format.extent25pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofPedagogia - Unisul Virtualpt_BR
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducação Infantil de 0 a 03 anospt_BR
dc.subjectIncentivo Psicomotorpt_BR
dc.subjectDesenvolvimento Cognitivopt_BR
dc.titleA importância do incentivo psicomotor e cognitivo no desenvolvimento infantil na educação infantil de zero a três anospt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.subject.areaCiências Humanaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons