Show simple item record

dc.contributor.advisorMay, Paulo Roberto
dc.contributor.authorSilveira, Ana Karoline
dc.coverage.spatialPalhoçapt_BR
dc.date.accessioned2020-12-02T21:39:13Z
dc.date.available2020-12-02T21:39:13Z
dc.date.issued2019pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/10688
dc.descriptionThis Course Conclusion Paper had as its main objective to analyze how the management processes are developed in a small business of the clothing industry for the female segment. This objective was achieved through the case study of the company D´Clothes, using the author's participant observation. D'Clothes opened in 2019, but with the same essence of the first store opened almost 30 years ago. The micro company operates in the field of women's clothing, with the objective of bringing to its audience the fashion for the most different forms of women. In the description of the company object of the study it was possible to notice many opportunities for improvement, such as the creation of an organization chart, the need to organize the purchasing process, the financial process, among others. The various suggestions for improvement that were presented to the company, were responsive and implemented as demonstrated throughout this work. The process realities of a microenterprise have been demonstrated compared to what is prescribed in the literature.pt_BR
dc.description.abstractEste Trabalho de Conclusão de Curso teve como objetivo principal analisar como são desenvolvidos os processos de gestão em uma microempresa do ramo de vestuário para o segmento feminino. Este objetivo foi atingido através do estudo de caso da empresa D´Clothes, com o uso de observação participante da autora. A D’Clothes foi inaugurada no ano de 2019, mas com a mesma essência da primeira loja inaugurada há a quase 30 anos. A microempresa atua no ramo de roupas femininas, com o objetivo de levar ao seu público a moda para as mais diferentes formas de mulheres. Já na descrição da empresa objeto do estudo foi possível perceber muitas oportunidades de melhoria, como a criação de um organograma dela, a necessidade de organização do processo de compras, do processo financeiro, dentre outros. As diversas sugestões de melhoria que foram apresentadas a empresa, tiveram receptividade, e implantação como demonstrado ao longo deste trabalho. Foram demonstradas as realidades dos processos de uma microempresa em comparação com o prescrito na literatura.pt_BR
dc.format.extent58 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofEngenharia de Produção - Pedra Brancapt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectMicroempresa. Análise de processos. Comparação processospt_BR
dc.titleANÁLISE DOS PROCESSOS DE GESTÃO EM UMA MICROEMPRESA DO RAMO DE VESTUÁRIO PARA O SEGMENTO FEMININO: O CASO DA D’CLOTHESpt_BR
dc.typeEstudo de Casopt_BR
dc.subject.areaEngenhariaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons