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dc.contributor.advisorLohn, Joel Irineu
dc.contributor.authorCrespi, Ivan Palermo
dc.coverage.spatialPalhoçapt_BR
dc.date.accessioned2020-12-08T14:41:38Z
dc.date.available2020-12-08T14:41:38Z
dc.date.issued2020pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/10859
dc.descriptionThis work has as a general objective to understand the most relevant human factor and the aerodynamic factors that contribute to the occurrence of loss of control involving light twin airplanes. Analyzing statistic data of a well-known american research institute it was noticed that this kind of accident has a high lethal index. The airspeeds, especially the Minimum Control Speed, is the key to avoid abnormal behavior. It is important to understand the aerodynamics effects within the critical engine and the blade pith during an emergency. It is crucial that the operational limits of the aircraft are observed and complied. This paper characterizes as an explanatory research with documents and bibliographical findings as books, periodicals, manuals, regulations and aircraft accident reports. The approach used is qualitative and quantitative. As an outcome it is noticeable the flight training simulator and the aviator awareness since the beginning of his carrier are fundamentals. At the end, this work found that the unknow of aerodynamics basis and the miss attention to the standard procedures had contributed to the occurrence of fatal accidents involving light twin engines.pt_BR
dc.description.abstractEsta pesquisa tem como objetivo geral compreender os mais relevantes fatores humanos e aerodinâmicos que contribuem para acidentes de aeronaves causados pela perda de controle em voo com bimotores leves. Ao analisar dados estatísticos de uma renomada instituição americana revelou-se que esse tipo de acidente possui alta taxa de letalidade. As velocidades, em especial a velocidade de mínimo controle aerodinâmico, são as peças chave para evitar ocorrências inadvertidas. Deve-se compreender efeitos aerodinâmicos relacionados ao motor crítico e a importância do passo de hélice durante uma emergência. Há grande importância em respeitar os limites operacionais da aeronave e padrões de segurança. Caracteriza-se como uma pesquisa descritiva com procedimento bibliográfico e documental por meio de livros, artigos, reportagens, regulamentos e leis. A abordagem utilizada é qualitativa e quantitativa. Nas conclusões notou-se que se faz importante o treinamento em simuladores de voo e conscientização do aviador desde o início da sua formação. O desconhecimento dos princípios básicos de aerodinâmica e a não observância dos procedimentos padrões fazem dos fatores humanos a grande fonte de contribuição para a ocorrência de acidentes fatais.pt_BR
dc.format.extent38 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofCiências Aeronáuticas - Unisul Virtualpt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectControlept_BR
dc.subjectBimotorespt_BR
dc.subjectAerodinâmicapt_BR
dc.subjectPadrõespt_BR
dc.titlePerda de controle em voo envolvendo bimotores leves.pt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.subject.areaEngenhariaspt_BR


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