Show simple item record

dc.contributor.advisorJunior, José Acco
dc.contributor.authorBurin, Anna Julia Beinlich
dc.coverage.spatialLaguna/SC.pt_BR
dc.date.accessioned2020-12-14T21:05:19Z
dc.date.available2020-12-14T21:05:19Z
dc.date.issued2020pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/11206
dc.descriptionThe matter is part of the physical education curriculum, being primarily responsible for the development of physical, motor, cognitive and affective. Knowing that the content matches the block is part of the NCP's, this article seeks to verify, with Physical Education teachers in the municipality of Laguna / SC, about the use or not of the content of struggles in the school context. The work also hopes diagnose the causes that contribute or not to use the content fights, a historical context. To collect data for this study was used as a tool to collect a questionnaire with open and closed questions. This questionnaire was administered to ten professionals in Laguna/SC Schools, which were targeted individually to understand the importance, the reasons and the search criteria. The analysis of the data collected gave up descriptively, and found that although most teachers are aware of the benefits that the practice of providing struggles, they do not use content in specific classes. However, some teachers revealed using elements from the struggles in other content.pt_BR
dc.description.abstractA matéria Educação Física faz parte do currículo escolar, sendo o principal responsável pelo desenvolvimento dos aspectos físicos, motores, cognitivos e afetivos. Sabendo que o conteúdo lutas faz parte do bloco de conteúdos citados dos PCN’s, o presente artigo busca verificar, junto aos professores de Educação Física do município de Laguna/SC, sobre a utilização ou não do conteúdo lutas no contexto escolar. Para a coleta dos dados deste estudo, foi utilizado como instrumento um questionário com perguntas abertas e fechadas. Esse questionário foi aplicado aos profissionais de escolas de Laguna/SC, os quais foram orientados individualmente para entenderem a importância, os motivos e os critérios da pesquisa. A análise dos dados deu-se descritivamente, e constatou-se que embora a maioria dos professores tenha conhecimento dos benefícios que a prática das lutas proporciona, eles não utilizam o conteúdo em aulas especificas. Entretanto alguns professores revelaram utilizar elementos oriundos das lutas em outros conteúdos pedagógicos.pt_BR
dc.format.extent17f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofEducação Fisica Licenciatura - Tubarãopt_BR
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducação Física. Lutas. Escola.pt_BR
dc.titleLUTAS NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: A REALIDADE ENTRE PROFESSORES DO MUNICÍPIO DE LAGUNA/SCpt_BR
dc.title.alternativeFIGHTS IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE REALITY BETWEEN TEACHERS IN THE MUNICIPALITY OF LAGUNA / SCpt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.subject.areaCiências da Saúdept_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons