Show simple item record

dc.contributor.advisorCandiotto, William Casagrande
dc.contributor.authorCunha, Silvia Silva
dc.coverage.spatialAraranguápt_BR
dc.date.accessioned2020-12-14T23:15:01Z
dc.date.available2020-12-14T23:15:01Z
dc.date.issued2020pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/11232
dc.descriptionWe started in this research from a concern about what we live in contemporary society with the spread of false news. We begin the text by presenting an analysis of Art-Education and extra-school contexts and we continue to reflect on the influence of our beliefs in our judgments about what is true or misleading and pointing out the relevance of Education through Art. We verified the possibilities of combating Fake News for media literacy in schools by articulating an intervention proposal with the Hybrid model of active methodologies and thus we concluded our investigation on the role of Art-Education in schools.pt_BR
dc.description.abstractPartimos nesta pesquisa de uma inquietação acerca do que vivemos na sociedade contemporânea com a disseminação de notícias falsas. Iniciamos o texto apresentando uma análise da Arte-Educação e os contextos extraescolares e seguimos refletindo sobre a influência das nossas crenças em nossos julgamentos sobre o que é verdade ou enganoso, apontando a relevância da Educação pela Arte. Verificamos as possibilidades de se combater às Fake News pela literacia midiática nas escola, articulando uma proposta de intervenção com o modelo Híbrido das metodologias ativas e, assim, concluímos nossa investigação sobre o papel da Arte-Educação nas escolas.pt_BR
dc.format.extent25 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectArte-Educaçãopt_BR
dc.subjectPensamento Críticopt_BR
dc.subjectFake Newspt_BR
dc.subjectMídias Digitaispt_BR
dc.subjectEnsino Híbridopt_BR
dc.titleO Papel da Arte-Educação para o Desenvolvimento do Pensamento Crítico no Combate as Fake News.pt_BR
dc.title.alternativeTHE ROLE OF ART-EDUCATION FOR THE DEVELOPMENT OF CRITICAL THINKING IN THE COMBAT AGAINST FAKE NEWSpt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons