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dc.contributor.advisorGonçalves, Jaci Rocha
dc.contributor.authorVerdia, Luís Gustavo Santos
dc.coverage.spatialRiunipt_BR
dc.date.accessioned2020-12-15T21:24:28Z
dc.date.available2020-12-15T21:24:28Z
dc.date.issued2020pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/11402
dc.descriptionThe object of this work to conclude the Advertising and Propaganda course was the elaboration of a communication plan to further favor the good performance of the company Ok Construções e Empreendimentos Imobiliários in the market facing it’s main competitors by enabling new sales formats and conceptual active content in online and offline media. The general objective of this communication plan is to make the company attract even more it’s target audience through a quality disclosure with digital media, exploring it and bringing a new moment to the company with more efficient communication. The specific objectives were identified with the S.W.O.T analysis (strengths, weaknesses, opportunities and threats). This analys is done, it was possible to better describe the company and know in which points they could improve to create new formats in view of the best development in the market. Finally, a reformulation of the current company logo was developed, production of advertising pieces for the launch of the new Athenas Residence Project with bill board, banner for the office facade, advertisement with pre-launchon TV and radio spot, pieces to be published on the social networks Instagram and Facebook, in addition to creating a more versatile website with the necessary information about the company's developments, it’s history and tips in a blog tab.pt_BR
dc.description.abstractO objeto deste trabalho de conclusão do curso de Publicidade e Propaganda foi a elaboração de um planejamento de comunicação para favorecer ainda mais a boa performance da empresa Ok Construções e Empreendimentos Imobiliários no mercado enfrentando seus principais concorrentes pela habilitação de novos formatos de vendas e a conceituação de conteúdo ativo nas mídias online e offline. Para tanto, o objetivo geral foi fazer com que a empresa atraísse ainda mais o seu público alvo pela divulgação de qualidade nas mídias digitais, explorando-as com criatividade e adequação, neste novo momento da empresa. Os passos específicos foram identificados pela análise SWOT (strengths – forças, weaknesses – fraquezas, oportunities – oportunidades e threats – ameaças). Neste paper mostra-se os fundamentos teóricos para efetivar um plano de comunicação com apoio das Ciências Humanas e da Comunicação sobre habitação como necessidade humana e as características da habitação urbana. Ao mesmo tempo apresenta-se aspectos de apoio e interação entre a ciência do Marketing e Publicidade e Propaganda; administração e gerenciamento de empresas. Por fim, o diálogo complementar entre ferramentas de comunicação e o endomarketing, e aspectos da relação consumo consumidor.pt_BR
dc.format.extent31pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofPublicidade e Propaganda - Pedra Brancapt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectPlano de Comunicação. Marketing. Habitação. Mídias Digitais.pt_BR
dc.subjectPlano de Comunicação. Marketing. Habitação. Mídias Digitais.pt_BR
dc.titleOK CONSTRUÇÕES E EMPREENDIMENTOS IMOBILIÁRIOS: FUNDAMENTOS TEÓRICOS DO PLANO DE COMUNICAÇÃO.pt_BR
dc.typePaperpt_BR
dc.subject.areaCiências Sociais Aplicadaspt_BR


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