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dc.contributor.advisorRosso, Maria Loreni
dc.contributor.authorEmerick, Amanda Schlee Villa
dc.coverage.spatialTubarão, Santa Catarina.pt_BR
dc.date.accessioned2020-12-18T23:21:20Z
dc.date.available2020-12-18T23:21:20Z
dc.date.issued2020pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/11949
dc.descriptionThis study has as its theme the understanding of family structure and the development of childhood anxiety. As a general objective, it is intended to verify in the literature how the relationship between family structure and the development of childhood anxiety occurs. It is a qualitative research, and the data collected came from a bibliographic research and analyzed in order to respond to the objectives proposed for this study. The results indicate that the family is considered as the first social environment in which the subject develops relationships that function as a basis for future connections and relationships. And that family transition periods, as well as some elements of family dynamics, emerged as possible causes of family dysfunctionalities from which they influence the development of childhood anxiety. It is concluded that environmental, genetic and psychosocial factors; the influences of family vital cycles and elements of family dynamics such as rules, norms, communication and marital interactions, are characteristics of the family structure that when present in the family in an inappropriate way, corroborate the development of anxiety in childhood.pt_BR
dc.description.abstractEste estudo apresenta como tema a compreensão da estrutura familiar e o desenvolvimento da ansiedade infantil. Enquanto objetivo geral pretende-se verificar na literatura como ocorre a relação entre a estrutura familiar e o desenvolvimento da ansiedade infantil. Trata-se de uma pesquisa qualitativa, em que os dados coletados foram provenientes de uma pesquisa bibliográfica e analisados com vistas a responder aos objetivos propostos para este estudo. Os resultados apontam que a família é considerada como o primeiro meio social no qual o sujeito desenvolve relações que funcionam como base para as conexões e relações futuras. Os períodos de transição familiares, assim como alguns elementos da dinâmica familiar emergiram como possíveis ocasionadores de disfuncionalidades familiares que influenciam no desenvolvimento da ansiedade infantil. Conclui-se que fatores ambientais, genéticos e psicossociais; as influências dos ciclos vitais familiares e os elementos da dinâmica familiar tais como regras, normas, comunicação e as interações conjugais, são características da estrutura familiar que quando presentes de uma maneira desajustada, corroboram para o desenvolvimento da ansiedade na infância. pt_BR
dc.format.extent19 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofPsicologia - Tubarãopt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectDinâmica familiarpt_BR
dc.subjectTranstorno de ansiedade – infantilpt_BR
dc.subjectRelações familiarespt_BR
dc.titleA relação da estrutura familiar e o desenvolvimento da ansiedade infantil.pt_BR
dc.title.alternativeThe relationship of family structure and the development of childhood anxiety.pt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.subject.areaCiências Humanaspt_BR


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