Show simple item record

dc.contributor.advisorAndrade, Lucimara Aparecida Schambeck
dc.contributor.authorEffting, Hugo Michels
dc.contributor.authorEffting, Igor Michels
dc.coverage.spatialTubarãopt_BR
dc.date.accessioned2017-07-12T21:04:45Z
dc.date.available2017-07-12T21:04:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/2216
dc.descriptionIn this term paper, we’ll emphasize some surveys about the housing market, where the behavior of customers and their true needs will be studied, as they lead to purchase a flat. However, we will prove this from a case study, whose objective is to investigate, through market research, what factors influence upon the choice of purchasing a high or a medium standard flat in Tubarão – SC. The survey was elaborated with 13 items, to which the customer gave a score between 0 (zero) for the least influence, and 3 (three) for the higher influence in the decision of purchasing a flat. Finally, they were requested to describe among the thirteen items, the five more important which influenced directly the customer in the choice of what property to buy. The survey will be developed to 60 (sixty) costumers which bought a property in Tubarão – SC. As a result, we will get a survey that show us where the companies can improve in the best way in the competitive housing market in Tubarão.pt_BR
dc.description.abstractNeste trabalho de conclusão, iremos destacar algumas pesquisas sobre o mercado imobiliário, onde será estudado o comportamento dos clientes e as suas reais necessidades que o fazem levar a escolha e realização da compra de um apartamento. Contudo, comprovaremos isso a partir de um estudo de caso, este estudo tem como objetivo investigar, através de pesquisa de levantamento, quais fatores influenciam na decisão da compra de um apartamento de médio a alto padrão na cidade de Tubarão - SC. A pesquisa foi elaborada com 13 itens, onde em cada um deles o consumidor deu uma nota de 0 (zero) para menor influência, e 3 (três) para maior influência na decisão da compra do apartamento. Por último, foi solicitado para descrever dentre os treze fatores, os cincos mais importantes que influenciou o consumidor/cliente diretamente na decisão de qual imóvel comprar. A pesquisa foi aplicada para 60 (sessenta) consumidores que adquiriram um imóvel na cidade de Tubarão - SC. Com isso obtivemos um resultado mostrando onde as empresas podem melhorar para poder se encaixar da melhor forma no competitivo mercado imobiliário Tubaronense.pt_BR
dc.format.extent56 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofEngenharia Civil - Tubarãopt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectDecisão de Comprapt_BR
dc.subjectImóvelpt_BR
dc.subjectApartamento de médio a alto padrãopt_BR
dc.titleParâmetros que definem a escolha na compra de um apartamento de médio a alto padrão: estudo de caso realizado na cidade de Tubarão, SCpt_BR
dc.title.alternativeParameters that define the choice in the purchase of a medium to high standard apartment - case study conducted in the city of Tubarão, SCpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.subject.areaEngenhariaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons