Show simple item record

dc.contributor.advisorSilva, Cláudio Henrique da
dc.contributor.authorPrudencio, Taylin
dc.coverage.spatialFlorianópolispt_BR
dc.date.accessioned2017-07-25T21:44:23Z
dc.date.available2017-07-25T21:44:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/2652
dc.descriptionThe aim of this study was to create a visual identity for Explosão Store and also a visual identity manual. Moreover, the work seeks to integrate and apply the project knowledge in the creation of the project, in order to make more important the Explosão Store's expression of values. The creation of a visual identity manual is very relevant for a company, because the brand becomes strong in front of the public, for this reason, it must be followed correctly. Meanwhile, the creation of the visual identity aims to create a new perception of the brand in front of the public, making it visually stronger and memorizing it in the mind of the final consumer. In this way, was searched for a bibliographic review in graphic design, visual communication, visual identity manual, brand book, brand and service marketing. The work had a positive result, it was approved by the Explosion Company's target audience, in this way, accomplished the goal, which was to reposition a company in the current market.pt_BR
dc.description.abstractO presente trabalho tem como objetivo criar uma identidade visual e um manual de identidade visual. Além disso, o trabalho busca integrar e aplicar o conhecimento de design na criação de projeto, a fim de tornar mais importante à expressão de valores da loja Explosão. A criação de um manual de identidade visual é muito relevante para uma empresa, pois dessa forma a marca se torna forte diante do seu público, em razão disso o mesmo deve ser seguido corretamente. Já a criação da identidade visual, visa criar um novo modo de percepção da marca diante de seu público, tornando a mesma visualmente mais forte e que fique memorizada na mente do consumidor final. Para tanto, buscou-se uma revisão bibliográfica em design gráfico, comunicação visual, manual de identidade visual, brandbook, marca e marketing de serviço. O trabalho teve um resultado positivo, foi aprovado pelo público-alvo da empresa Explosão, dessa forma, cumpriu o objetivo, que era reposicionar a empresa no mercado atual.pt_BR
dc.format.extent125 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofDesign - Florianópolispt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectIdentidade visualpt_BR
dc.subjectManual da marcapt_BR
dc.subjectDesignpt_BR
dc.subjectDesign gráficopt_BR
dc.subjectVisual identitypt_BR
dc.subjectVisual identity manualpt_BR
dc.subjectGraphicpt_BR
dc.titleIdentidade visual: criação de identidade visual para loja explosão modaspt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.subject.areaCiências Sociais Aplicadaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons