Show simple item record

dc.contributor.advisorNiehuns, Sidenir
dc.contributor.authorNeves, Júlio Cesar
dc.coverage.spatialFlorianópolis -SCpt_BR
dc.date.accessioned2017-08-30T13:40:51Z
dc.date.available2017-08-30T13:40:51Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/2811
dc.descriptionThis study aims to analyze the planning and control of purchases of office supplies at the University Hospital of the Federal University of Santa Catarina (HU / UFSC). The main reason that led the researcher to carry out this research was to understand how purchases of office supplies are planned and how these purchases are controlled in a public institution. The study was conducted using theoretical references on topics such as material management, material classification and specification, material planning, procurement control, and procurement and contract law. The research methodology that guided this academic work was that of a descriptive research, of the qualitative type and a case study. As elements for data collection, the documentary survey and analysis, direct observation and interviews were used. This research concludes that in HU / UFSC materials management, the strength is the material specification process and what improvements are necessary for better planning and control of procurement of office supplies.pt_BR
dc.description.abstractEste estudo tem como objetivo analisar o planejamento e controle de compras de materiais de escritório no Hospital Universitário da Universidade Federal de Santa Catarina (HU/UFSC). O principal motivo que levou o pesquisador a realizar esta pesquisa foi o de entender como são planejadas as aquisições de materiais de escritório e como são controladas estas compras em uma instituição pública. O estudo foi realizado utilizando referenciais teóricos sobre temas como administração de materiais, classificação e especificação de materiais, planejamento de materiais, controle de compras e lei de licitações e contratos. A metodologia de pesquisa que orientou este trabalho acadêmico foi o de uma pesquisa descritiva, do tipo qualitativa e um estudo de caso. Como elementos para coleta de dados foram utilizados o levantamento e análise documental, observação direta e entrevistas. Esta pesquisa conclui que na administração de materiais do HU/UFSC, o ponto forte é o processo de especificação de materiais e que melhorias são necessárias para um melhor planejamento e controle de compra de materiais de escritório.pt_BR
dc.format.extent15 fpt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofGestão pública - Unisul Virtualpt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectAdministração de materiaispt_BR
dc.subjectPlanejamento de materiaispt_BR
dc.subjectControle de compraspt_BR
dc.titleEstudo do planejamento e controle de compras de materiais de escritório no Hospital Universitário/UFSCpt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.subject.areaCiências Sociais Aplicadaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons