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dc.contributor.advisorMeneghel, Patrícia da Silva
dc.contributor.authorPraça Filho, Mauro de Souza
dc.coverage.spatialRIUNIpt_BR
dc.date.accessioned2017-09-01T18:22:31Z
dc.date.available2017-09-01T18:22:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/2934
dc.descriptionThe purpose of this article is to identify through bibliographic research the possibilities in confronting two models of implantation by Brazilian cities of innovative systems of Public Management based on information technology and communication, being a link to big companies of technology like IBM, Ericson and other players Who strongly encouraged municipal management in this theme - City of the Future - working in Top-Down management, modernizing the processes of urban mobility, security, energy and sanitation, for example; With another model that has the direct participation of the citizen, who collaborates with the Public Management helping to identify the best technological services for the community, acting on the Bottom-up management model. So much the public services provided in the top-down management as in bottom-up management aim to serve the communities and this article pretends to instrumentalize the public manager as to the best level of services rendered to their community, that is, if they act without hearing -Top-down or listening to it and inserting it into the bottom-up management processespt_BR
dc.description.abstractA finalidade deste artigo é identificar através de pesquisa bibliográfica as possibilidades em confrontar dois modelos de implantação pelas cidades brasileiras de sistemas inovadores de Gestão Pública baseados em tecnologia de informação e comunicação, sendo um atrelado a grandes empresas de tecnologia como IBM, Ericson e outros players que incentivaram largamente as gestões municipais neste tema - Cidade do Futuro - atuando em gestão Top-Down, modernizando os processos de mobilidade urbana, segurança, energia e saneamento, por exemlo ; com outro modelo que tem a participação direta do cidadão, que colabora junto a Gestão Pública auxiliando na identificação dos melhores serviços tecnológicos para a comunidade, atuando no modelo de gestão Bottom-up. Tantos os serviços públicos prestados na gestão top-down como na gestão bottom-up visam atender as comunidades e este artigo tem a pretensão de instrumentalizar o gestor público quanto a melhor escolha dos serviços prestados para a sua comunidade, inserindo-a ( bottom-up ) ou não ( top-dowun ).pt_BR
dc.format.extent23 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofGestão pública - Unisul Virtualpt_BR
dc.rightsAttribution 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/*
dc.subjectTecnologia de informaçãopt_BR
dc.subjectGestão públicapt_BR
dc.subjectCidades inteligentespt_BR
dc.titleA cidade do futuro e as possibilidades de transformação no modelo de gestão pública: de top-down para bottom-uppt_BR
dc.title.alternativeThe city of the future and the possibilities of transformation in the model of public management: from top-down to bottom-uppt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR


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