Show simple item record

dc.contributor.advisorAbreu, Hélio Luis Camões de
dc.contributor.authorDourado, Dilberto Jorge Seade
dc.coverage.spatialPalhoçapt_BR
dc.date.accessioned2017-10-09T19:59:38Z
dc.date.available2017-10-09T19:59:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/3133
dc.descriptionThis paper examines the application of the “low-cost” model to brazilian airline Companies. The main objective of the research was to present the principal Characteristics of the situation in brazilian airline companies with regard to the aforementioned Model. The methodology utilized a bibliographic procedure to collect Sample data from existing research carried out by other authors. It should be noted That the methodology utilized was exploratory in nature and that the data analysis Procedure was qualitative. The initial findings showed that in the 1960’s some airline Companies in europe were already operating a low-cost model, however, this model Was not fully developed until the deregulation of the aviation market at the end of the 1990’s. In spite of the model’s success in brazil, which has actually made air Transport more accessible to brazilians, there are still some barriers which need to be Overcome before the brazilian aviation sector can achieve the sort of results that Have come to be expected by a low-cost company. For price-sensitive passengers The main factor taken into consideration is the cost of the ticket and it is this type of Passenger that comprises the target market of the low-cost model.pt_BR
dc.description.abstractO presente trabalho teve como tema o estudo do modelo low cost – baixo custo Aplicado às companhias aéreas brasileiras. Assim, o objetivo geral da pesquisa foi Apresentar as principais características na experiência brasileira quanto às Companhias aéreas no referido modelo. Para a metodologia foi utilizado o Procedimento bibliográfico na coleta de dados através do levantamento teórico de Pesquisas realizadas por outros autores. Ainda sobre a metodologia, cabe Mencionar que sua natureza é de caráter exploratório e o procedimento para a Análise de dados qualitativo. Os principais resultados encontrados mostraram que já Na década de 1960 algumas companhias aéreas na europa operavam um modelo De baixo custo, porém o modelo somente foi aprimorado com a desregulamentação Do setor aéreo ocorrida na década de 1990. Apesar do sucesso no brasil, que de Fato tornaram o transporte aéreo mais acessível entre os brasileiros, ainda foram Identificadas barreiras a serem superadas, de modo a tornar a experiência brasileira No setor aéreo ainda mais próxima dos resultados esperados por uma companhia Low cost, em que o valor da tarifa é o principal fator considerado por passageiros Sensíveis ao preço, o público alvo do modelo low cost.pt_BR
dc.format.extent41 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofCiências Aeronáuticas - Unisul Virtualpt_BR
dc.subjectLow costpt_BR
dc.subjectGol linhas aéreaspt_BR
dc.subjectSouthwest airlinespt_BR
dc.titleO modelo low cost aplicado às companhias aéreas brasileiraspt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.subject.areaEngenhariaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons