Show simple item record

dc.contributor.advisorSantos, Paulo Roberto dos
dc.contributor.authorSouza, Eder Luiz de
dc.coverage.spatialPalhoçapt_BR
dc.date.accessioned2017-10-09T19:59:47Z
dc.date.available2017-10-09T19:59:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/3135
dc.descriptionThis work aims to identify the incidence of the laser beam in the pilot's vision is a potential Factor of risk to aviation, it intends to show the risks of misuse of objects and laser-emitting Equipment and the danger of it to flight safety; present operational safety problems caused by Improper use of the laser beam; and evaluate the actions brought by anac, in order to Minimize or eliminate this serious operational security problems and propose realizations of Actions through the relevant bodies and solutions to mitigate the risks inherent in such use. It Is characterized as an explanatory research with bibliographic and documentary procedure and Both qualitative approach and quantitative where the databases used to search for articles, Publications and materials available on the theme were the scielo, anac, cenipa and Infraero. The development of this work was done in the area of aeronautical sciences, in Order to seek to describe all aspects related to the risk that laser beams bring to the safety of The crew cabin and the flight itself. By analyzing the data, it is concluded that danger and risk Are not random in this situation, the temporary blindness that affects the drivers, especially on Approach to landing, takeoff and climb, can cause spatial disorientation and result in air crash And cause serious damage to the retina of the pilots.pt_BR
dc.description.abstractEsse trabalho tem por objetivo identificar se a incidência do feixe de luz do laser na visão do Piloto é fator potencial de risco para a aviação, pretende ainda mostrar os riscos da utilização Indevida de objetos e equipamentos emissores de raio laser e a periculosidade do mesmo para A segurança de voo; apresentar problemas de segurança operacional ocasionados pelo uso Indevido do raio laser; e avaliar as ações apresentadas pela anac, com o objetivo de Minimizar ou eliminar esse grave problema de segurança operacional e propor ações de Conscientizações por meio dos órgãos competentes e soluções para mitigar os riscos inerentes A tal uso. Caracteriza-se como uma pesquisa explicativa, com procedimento bibliográfico e Documental e com abordagem tanto qualitativa, quanto quantitativa, onde as bases de dados Utilizada para procura de artigos, publicações e materiais disponíveis sobre o tema proposto, Foram da scielo, anac, cenipa e infraero. O desenvolvimento deste trabalho foi Feito na área de ciências aeronáuticas, a fim de buscar descrever todos os aspectos Relacionados ao risco que os raios laser trazem para a segurança dos tripulantes da cabine e do Voo em si. Ao analisar os dados, conclui-se que perigo e risco não são aleatórios nessa Situação, a cegueira temporária que atinge os pilotos, principalmente na aproximação do Pouso, decolagem e subida, pode ocasionar desorientação espacial e resultar em acidente Aéreo, além de causar sérios danos à retina dos pilotos.pt_BR
dc.format.extent40 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofCiências Aeronáuticas - Unisul Virtualpt_BR
dc.subjectLuz laserpt_BR
dc.subjectSegurança de voopt_BR
dc.subjectRiscospt_BR
dc.subjectMitigaçãopt_BR
dc.titleOs efeitos da luz laser na segurança operacional da aviaçãopt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.subject.areaEngenhariaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons