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dc.contributor.advisorCarioni, Rodrigo
dc.contributor.authorOliveira, André Alexandre dos Santos
dc.coverage.spatialFlorianópolis- SCpt_BR
dc.date.accessioned2017-10-23T19:23:41Z
dc.date.available2017-10-23T19:23:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/3469
dc.descriptionThe internationalization of companies is a constant practice in the current business world and a topic carefully studied daily by organizations and specialists. Nowadays, a new differential is giving new directions to internationalization, the brand as an asset with high power of adding value and as a companies’ capital. The idea of this course completion assignment arose in the interest of the brand, its importance to organizations and its potential in the local market and in the process of making it global and notorious. Thus, this assignment aims to identify the challenges which must be regarded and the necessary strategies for the internationalization of a brand. The information was collected from exploratory, bibliographical and documentary research, through secondary data and qualitative research. This assignment reviewed the basic concepts of strategy, internationalization, marketing and branding. Therefore, by answering the objectives, it was possible to comprehend the importance of the internationalization for a company, the needed caution and preparation before starting operations in other markets. Demonstrated all of the protections and rights of intellectual property in which the brand fits, its laws and the responsible bodies, the main historical events to the present, the importance of branding for a company and the caution for a successful management, in addition to identifying the main entry ways, strategies and challenges in the process of becoming a globally known brand.pt_BR
dc.description.abstractA internacionalização de empresas é uma prática cada vez mais constante no cenário mundial e um assunto cuidadosamente estudado diariamente por organizações e especialistas. Atualmente, um novo diferencial está acrescentando novos rumos para a internacionalização, a marca como o ativo com alto poder de agregar valor e como capital da empresa. A idéia desse trabalho surgiu no interesse da marca, sua importância para as organizações e todo seu potencial no mercado local e no processo de torná-la global e notoriamente conhecida. Desse modo, o trabalho tem por objetivo é identificar os desafios que devem ser considerados e as estratégias necessárias à internacionalização de uma marca. Todas as informações foram coletadas a partir de pesquisa exploratória, bibliográfica e documental, através de dados secundários e de uma abordagem realizada com pesquisa qualitativa. Revisou os conceitos básicos de estratégia, internacionalização, marketing e marca. Com isso, ao responder os objetivos, foi possível entender a importância da internacionalização para uma empresa, a necessidade de cautela e um preparo antes de iniciar a atuação em outros mercados. Mostrou toda a proteção e os direitos da propriedade intelectual em que a marca se enquadra, sua lei própria e os órgãos responsáveis, os principais acontecimentos históricos até a atualidade, a importância da marca para uma empresa e os cuidados para uma gestão bem sucedida, além de identificar as principais formas de entrada, estratégias e desafios no processo de tornar uma marca globalmente conhecida.pt_BR
dc.format.extent64 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofRelações Internacionais  - Florianópolispt_BR
dc.subjectInternacionalizaçãopt_BR
dc.subjectEstratégiaspt_BR
dc.subjectMarcapt_BR
dc.titleInternacionalização de marcas: estratégias e desafiospt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.subject.areaCiências Humanaspt_BR


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