Show simple item record

dc.contributor.advisorMatuzawa, Flavia Lumi
dc.contributor.authorSilva, Patrícia Quintas Silvestre da
dc.coverage.spatialSão Paulopt_BR
dc.date.accessioned2017-10-23T19:35:56Z
dc.date.available2017-10-23T19:35:56Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/3579
dc.descriptionThis article describes some precautions to be taken is to create a Virtual Learning Environment. The article involves issues such as choice of platform and tools it offers, the care-student interaction in the interface, until the graphic design of the page. These criteria should be developed aiming to always provide the teacherstudent interaction. However, only the environment is not a synonym for development of learning where teacher and student are not willing to work in this new mode of teaching. The article finally presents the experience of deploying a virtual environment in TRE-SP and describes the care taken in the theoretical foundation presented.pt_BR
dc.description.abstractEste artigo descreve alguns cuidados que devem ser tomados ao se criar um Ambiente Virtual de Aprendizagem. O artigo envolve aspectos como a escolha da plataforma e as ferramentas que ela oferece, os cuidados na interação aluno-interface, chegando até o design gráfico da página. Esses critérios devem ser desenvolvidos visando sempre proporcionar a interação professor-aluno. Contudo, apenas o ambiente não é sinônimo de desenvolvimento da aprendizagem se professor e aluno não estiverem dispostos a trabalhar nesta nova modalidade de ensino. O artigo apresenta por fim, a experiência da implantação de um ambiente virtual no TRE-SP e descreve os cuidados tomados segundo a fundamentação teórica apresentada.pt_BR
dc.format.extent20 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.subjectEducação a distânciapt_BR
dc.subjectAmbiente virtualpt_BR
dc.subjectInteraçãopt_BR
dc.titleInteração em ambientes virtuais de aprendizagem : a implantação do EAD no TRE-SPpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons