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dc.contributor.advisorMoraes, Heloisa Juncklaus Preis
dc.contributor.authorKauling, Graziela Brunhari
dc.coverage.spatialTubarãopt_BR
dc.date.accessioned2017-12-14T11:39:33Z
dc.date.available2017-12-14T11:39:33Z
dc.date.issued2017pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/4298
dc.descriptionUnder new perspectives and new looks, this research seeks to understand postmodern society under a sociological and understanding bias, where fashion is one of the central points. The social power along with the fashion, are supported by the theory of the imaginary whose analysis presents new notes for the ways of thinking and creating fashion. The problematic of this thesis arises with the unsustainable aspects of the contemporary fashion, fruit of a utilitarian and progressive modernity. Hypothetically, social networks as devices of the imaginary support this process of sustainable production giving visibility to the narrative, allowing the identification and materialization of the subjectivity of the social imaginary. The author proposes Six Essential Characters that should serve as guidelines for a phenomenological analysis. They are, virtualized sustainability; Postmodern crafts; Nomadism; Technological narrative; Time and space on-line; And object with aura. The aim was to create an analysis alignment whose dichotomous inspiration of the terms came from Maffesoli 's readings, and its main purpose is to propose a form of dissemination of social imaginaries, from which social networks should function as symbolic enhancers for new forms of fashion creation. The chosen methodology permeates the study from the theoretical reference to the technique of analysis, which is the narration of the lived. The understanding character, brings possibilities and does not present concrete results, is a discourse of the social. The result of the analysis comes from the intertwining between these characters and the hatter's case study. Thus, it was possible to conclude that Du E-holic materializes its potentialities in the hat, an object not compulsory in the current dress, but which is acquired by what it represents, by the symbolic value that it involves, by the magic, by the aura that emanates and without Social networks as devices of the imaginary, Du E-holic would not have enough visibility to instill possibilities about sustainability in fashion.pt_BR
dc.description.abstractA partir de novas perspectivas e novos olhares, esta pesquisa procura entender a sociedade pós-moderna sob um viés sociológico e compreensivo, em que a moda é um dos pontos centrais. A potência social, juntamente com a moda, é amparada pela teoria do imaginário cuja análise apresenta novos apontamentos para as formas de pensar e criar moda. A problemática desta tese surge com os aspectos insustentáveis da moda contemporânea, fruto de uma modernidade utilitarista e progressista. Hipoteticamente, as redes sociais, enquanto dispositivos do imaginário, dão suporte a esse processo de produção sustentável, dando visibilidade à narrativa, permitindo a identificação e materializando a subjetividade do imaginário social. A autora propõe Seis Caracteres Essenciais que devem servir como eixos norteadores para uma análise fenomenológica. São eles: sustentabilidade virtualizada; artesania pós-moderna; nomadismo potencializador; narrativa tecnológica; tempo e espaço on-line e objeto com aura. O intuito foi criar um alinhamento de análise cuja inspiração dicotômica dos termos surgiu a partir das leituras de Maffesoli, e visa principalmente propor uma forma de disseminação de imaginários sociais, das quais as redes sociais devem funcionar como potencializadoras simbólicas para novas formas de criação de moda. A metodologia escolhida permeia o estudo desde o referencial teórico até a técnica de análise, que é a narração do vivido. O caráter compreensivo traz possibilidades e não apresenta resultados concretos, pois é um discurso do social. O resultado da análise vem do entrecruzamento entre esses caracteres e o estudo de caso do chapeleiro. Assim, foi possível concluir que Du E-holic materializa suas potencialidades no chapéu, um objeto não obrigatório na vestimenta atual, mas que é adquirido pelo que representa, pelo valor simbólico que envolve, pela magia, pela aura que emana. Além disso, sem as redes sociais como dispositivos do imaginário, Du E-holic não teria visibilidade suficiente para instituir possibilidades sobre a sustentabilidade na moda.pt_BR
dc.format.extent147 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofPrograma de Pós-Graduação em Ciências da Linguagempt_BR
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/*
dc.subjectImagináriopt_BR
dc.subjectPotência simbólicapt_BR
dc.subjectModapt_BR
dc.subjectDu E-holicpt_BR
dc.subjectSociologia Compreensivapt_BR
dc.titleAs redes sociais como dispositivos do imaginário e potencializadoras simbólicas de novas formas de criação de modapt_BR
dc.title.alternativeSocial networks as devices of the imaginary and symbolic potentials of new forms of fashion creationpt_BR
dc.typeTesept_BR
dc.subject.areaLinguística, Letras e Artespt_BR


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