Show simple item record

dc.contributor.advisorSilva, Cláudio Henrique da
dc.contributor.authorMachado, Tiago Castro
dc.coverage.spatialFlorianópolispt_BR
dc.date.accessioned2018-07-12T00:31:40Z
dc.date.available2018-07-12T00:31:40Z
dc.date.issued2018pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/5400
dc.descriptionThis project seeks to apply and integrate design knowledge in the elaboration of a visual identity project for the Beija Flor food company, with the aim of making the representation of the brand values more relevant and contemporary. The research process follows the methodology of author Alina Wheeler, dividing project creation of visual identity of a brand in five phases. It comprises analysis and definition of the design problem, collection of data regarding the research, and elaboration of the concept of brand language, so that it is manifested in the rebranding of the visual identity. As an applied research, this study also seeks to establish standards for the management of graphic proposal, expressed through the brand manual, including applications in stationery materials and future packaging for the company products.pt_BR
dc.description.abstractEste trabalho de conclusão de curso busca aplicar e integrar os conhecimentos do design na elaboração de um projeto de identidade visual para a empresa de produtos alimentícios Beija Flor, com o intuito de tornar mais relevante e contemporânea a representação dos valores da marca. O processo de pesquisa abrange os estudos da metodologia da autora Alina Wheeler, que divide em cinco fases o projeto de criação de uma identidade visual da marca. Compreende uma análise e definição do problema de design, coleta de dados pertinentes à pesquisa e elaboração do conceito de discurso de marca para que seja manifestada em uma atualização na identidade visual. Tratando-se de uma pesquisa aplicada, o presente trabalho busca determinar padrões para gestão da proposta gráfica, expressa através do manual de marca, contemplando as aplicações em materiais de papelaria e futuras embalagens dos produtos da empresa.pt_BR
dc.format.extent107 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofDesign - Florianópolispt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectIdentidade visualpt_BR
dc.subjectIdentidade da marcapt_BR
dc.subjectAssinatura visualpt_BR
dc.subjectRedesign de marcapt_BR
dc.titleRedesign da identidade visual da empresa de produtos alimentícios Beija Florpt_BR
dc.title.alternativeRedesign of the visual identity of the food products company Beija Florpt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.subject.areaCiências Sociais Aplicadaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons