Show simple item record

dc.contributor.advisorZanchin, Janete
dc.contributor.advisorZanchin, Janete
dc.contributor.authorCalabria, Mara
dc.contributor.authorCalabria, Mara
dc.coverage.spatialBelo Horizontept_BR
dc.date.accessioned2018-07-25T17:56:26Z
dc.date.available2018-07-25T17:56:26Z
dc.date.issued2018pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/5480
dc.descriptionThe theme addresses the use of Strategic Management in small companies in Belo Horizonte with the objective of identifying the influence of strategic planning on their sustainability. The study used a descriptive qualitative approach, a non-probabilistic sample, the size of which was 15 (fifteen) interviews in companies from the branches - services, commerce and civil construction. Thus, the profile of small Brazilian companies, as well as the existing literature on the subject, was searched for content to investigate the characteristics, profile, management model they use, and the interest of these mining entrepreneurs in search of improvement. It was observed as a result in the research that most of the companies interviewed need to use practical methods for strategic management. In this way, it is believed that this limits the opportunity to perfect and expand your business.pt_BR
dc.description.abstractO tema aborda a utilização da Gestão Estratégica em empresas de pequeno porte em Belo Horizonte com o objetivo de identificar a influência do planejamento estratégico na sustentabilidade das mesmas. O estudo utilizou-se da pesquisa descritiva de abordagem qualitativa, de amostra não probabilística, cujo tamanho foram 15 (quinze) entrevistas em empresas dos ramos ­ serviços, comércio e construção civil. Assim, avaliando-se o perfil das pequenas empresas brasileiras, bem como a literatura existente sobre o tema, buscou-se conteúdo para a investigação das características, do perfil, do modelo de gestão que utilizam, e do interesse destes empreendedores mineiros em busca de aperfeiçoamento. Observou-se como resultado na pesquisa que a maioria das empresas entrevistadas carece de utilização de métodos práticos para a gestão estratégica. Desse modo tal fato pode limitar a oportunidade de aperfeiçoar e de expandir seu negócio.pt_BR
dc.format.extent21 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofGestão de Empresas - Unisul Virtualpt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectGestão estratégicapt_BR
dc.subjectPlanejamento estratégico e sustentabilidadept_BR
dc.subjectEmpresa de pequeno portept_BR
dc.subjectPequena empresa de Belo Horizontept_BR
dc.titlePlanejamento estratégico como ferramenta de sustentabilidade em empresas de pequeno porte de Belo Horizontept_BR
dc.title.alternativeStrategic planning as a sustainability tool in Belo Horizonte small business companiespt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.subject.areaCiências Sociais Aplicadaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons