Show simple item record

dc.contributor.advisorSouto, Álvaro José de
dc.contributor.authorCarreira, Andréa da Silva
dc.coverage.spatialBrasíliapt_BR
dc.date.accessioned2018-07-25T18:17:26Z
dc.date.available2018-07-25T18:17:26Z
dc.date.issued2018pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/5489
dc.descriptionCurrently, Internet sales are increasing every year and, in the same proportion, the need for e-commerce companies for services that offer agility and reliability in the delivery of their goods in other countries. According to data released by the Brazilian Institute of Geography and Statistics (IBGE), in the last “Annual Survey of Retail Trade”, retail sales (excluding vehicles, construction materials and fuels) in Brazil accumulated a 4% drop in 2015, while E-bit / Buscapé report, Webshoppers of the same year, shows a growth of 3% in internet sales, resulting in an increase in the average ticket and in business revenue. Given the scenario presented, coupled with the fact that international companies specialized in express consignments have been increasingly inserted in the Brazilian market and, knowing that the international services of the Brazilian Post act as protective barriers of the national services, there is a need to update or expand the Company's international portfolio with solutions that meet the current global market needs, as other postal operators in Asia and Oceania have been doing for the past decade.pt_BR
dc.description.abstractAtualmente as vendas via internet vem aumentando a cada ano e, na mesma proporção, aumenta a necessidade das empresas de e-commerce por serviços que oferecem agilidade e confiabilidade na entrega de suas mercadorias em outros países. Segundo dados divulgados pelo IBGE – Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística, na última pesquisa anual do comércio publicada, as vendas de varejo restrito (não incluem veículos, materiais de construção e combustíveis) no Brasil acumularam uma queda de 4% em 2015, enquanto o relatório E-bit/Buscapé, Webshoppers do mesmo ano, mostra um crescimento de 3% nas vendas via internet, resultando no aumento do ticket médio e do faturamento das empresas. Diante do cenário apresentado, aliado ao fato de que empresas internacionais especializadas em remessas expressas têm se inserido cada vez mais no mercado brasileiro e, sabendo que os serviços internacionais do Correios atuam, comprovadamente, como barreiras protetoras dos serviços nacionais, advém a necessidade de atualização ou ampliação do portfólio internacional da Empresa com soluções que atendam às necessidades atuais do mercado global, a exemplo do que vêm fazendo outros operadores postais na Ásia e Oceania.pt_BR
dc.format.extent17 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofGestão e desenvolvimento de negócios internacionais - Unisul Virtualpt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectComércio exteriorpt_BR
dc.subjectE-commercept_BR
dc.subjectCrossborderpt_BR
dc.subjectArmazémpt_BR
dc.subjectLogísticapt_BR
dc.subjectCorreiospt_BR
dc.subjectInternacionalizaçãopt_BR
dc.subjectExportaçãopt_BR
dc.subjectPostalpt_BR
dc.subjectChinapt_BR
dc.subjectGestãopt_BR
dc.titleArmazéns de exportação como solução logística facilitadora das vendas por meio do comércio eletrônico cross-border: solução para a diversificação do portfólio dos correiospt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.subject.areaCiências Sociais Aplicadaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons