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dc.contributor.advisorSehnem, Simone
dc.contributor.authorSilva, Daniel Cargnin
dc.coverage.spatialFlorianópolispt_BR
dc.date.accessioned2019-02-04T18:47:35Z
dc.date.available2019-02-04T18:47:35Z
dc.date.issued2018pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/6756
dc.descriptionThis study aimed to analyze the relationship between institutional pressures and Corporate Social Responsibility in the Brazilian fashion industry. This study is a replication of the research by Pedersen and Gwozdz (2014), conducted in the fashion industry of the Nordic countries. The research is quantitative, exploratory and descriptive, and was carried out through questionnaires sent to fashion companies by email, facebook and in industry events. A total of 112 valid questionnaires were obtained, 59 of which were collected in person and 53 in a virtual way. Data analysis used the regression technique, with the results of verification of statistical significance in all relations of variables, identifying an inverse relationship between them, diverging from the results observed in the study conducted in the Nordic countries. The study contributes to reinforce the influence of institutional pressures on CSR, as well as the differences in CSR as a function of the institutional environment, as well as contributing to the study of CSR in emerging countries.pt_BR
dc.description.abstractEste trabalho teve como objetivo analisar a relação entre pressões institucionais e Responsabilidade Social Corporativa (RSC) na indústria da moda do Brasil. Este estudo é uma replicação da pesquisa de Pedersen e Gwozdz (2014), realizado na indústria da moda dos países nórdicos. A pesquisa é de natureza quantitativa, exploratória e descritiva, e foi realizada por meio de questionários aplicados com as empresas do setor da moda por e-mail, facebook e em eventos do setor. Obteve-se 112 questionários válidos, sendo 59 coletados de forma presencial e 53 de forma virtual. A análise de dados utilizou a técnica da regressão, tendo como resultados a verificação de significância estatística em todas as relações de variáveis, identificando-se uma relação inversa entre as mesmas, divergindo dos resultados observados no estudo realizado nos países nórdicos. O estudo traz contribuições no sentido de reforçar a influência das pressões institucionais na RSC, bem como das diferenças da RSC em função do ambiente institucional, além de contribuir com o estudo da RSC em países emergentes.pt_BR
dc.format.extent73 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofPrograma de Pós-Graduação em Administraçãopt_BR
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/*
dc.subjectResponsabilidade social corporativapt_BR
dc.subjectPressões institucionaispt_BR
dc.subjectIndústria da modapt_BR
dc.titleResponsabilidade social corporativa na indústria da moda: uma análise na perspectiva das pressões institucionaispt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.coadvisorMartignago, Graciella
dc.subject.areaCiências Sociais Aplicadaspt_BR


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