Show simple item record

dc.contributor.advisorDaré, Patrícia Kuzochoviski
dc.contributor.authorZonatto, Michel
dc.coverage.spatialPalhoçapt_BR
dc.date.accessioned2019-03-11T12:18:07Z
dc.date.available2019-03-11T12:18:07Z
dc.date.issued2018pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/6891
dc.descriptionThe purpose of this study is to know the perception of students of the fourth year of elementary school on the practice of Kriya Hatha Yoga and meditation in the improvement of attention when describing the students' perception about Kriya Hatha Yoga and meditation techniques and to identify the difficulties of the students associated with attention. The present study had nineteen volunteers participated, aged nine to eleven, students of the 4th year of elementary school in the public school. The children related the quality of attention with positive mental states, such as joy and tranquility, increased energy, mood and absance of pain. They also associated practice with increasing intelligence, mental agility, and imagination. It was also found that children perceived the process of developing skills as self-awareness, through the perception of one's own emotions, thoughts and bodily sensations.pt_BR
dc.description.abstractO objetivo deste estudo é conhecer a percepção de alunos do quarto ano do ensino fundamental sobre a prática de Kriya Hatha Yoga e meditação na melhora da atenção ao descrever a percepção dos alunos sobre as técnicas de Kriya Hatha Yoga e meditação e identificar as dificuldades dos alunos associadas à atenção. A pesquisa contou com a participação de dezenove voluntários, com idade entre nove e onze anos, todos alunos do quarto ano do ensino fundamental da rede pública. As crianças relacionaram a qualidade da atenção com estados mentais positivos, como a alegria e tranquilidade, aumento de energia, disposição e a ausência de dores. Também associaram a prática com o aumento da inteligência, da agilidade mental e da imaginação. Verificou-se também, que as crianças perceberam o processo de desenvolvimento de habilidades como a autoconsciência, através da percepção das próprias emoções, pensamentos e sensações corporais.pt_BR
dc.format.extent28 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofNaturologia - Pedra Brancapt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectYogapt_BR
dc.subjectMeditaçãopt_BR
dc.subjectAtençãopt_BR
dc.subjectHabilidades emocionaispt_BR
dc.titleA percepção de alunos do quarto ano do ensino fundamental sobre a prática de kriya hatha yoga e meditação na melhora da atençãopt_BR
dc.title.alternativeThe perception of students of the fourth year of elementary school about the practice of kriya hatha yoga and meditation in the improvement of attentionpt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.subject.areaCiências da Saúdept_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons