Show simple item record

dc.contributor.advisorCoelho, Beatriz Serrato
dc.contributor.authorNogueira, Danielle
dc.coverage.spatialPalhoça/ SCpt_BR
dc.date.accessioned2019-07-03T12:06:17Z
dc.date.available2019-07-03T12:06:17Z
dc.date.issued2019pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/7385
dc.descriptionIntroduction: The "Endo app" application was created with the purpose of reducing the difficulties of undergraduates, providing greater understanding and confidence when making clinical protocols. The objective of the study was to analyze the efficiency of the "Endo App" application by undergraduate students of the Dentistry course of the University of Southern Santa Catarina (UNISUL). Materials and Methods: Thirty-three students from the clinical care phases of the undergraduate dentistry course at UNISUL had access to their own smartphone application during clinical endodontic care. The students were free to use it throughout the attendance. After the application was used, a questionnaire was sent via email to participating students via Google Forms with questions about the use of the application. A total of thirty-one students answered the questionnaire and the data were tabulated in an Excel spreadsheet and a descriptive analysis was performed to obtain the results. Results: 53.1% of the students fully agree that the application would facilitate the activities in the clinic. On improving productivity to carry out activities and learning, 53.1% fully agreed on this improvement. Conclusion: The application "endo app" has been shown to be efficient for the aid of endodontic clinical protocols with students of the undergraduate course of Dentistry.pt_BR
dc.description.abstractIntrodução: O aplicativo “Endo app” foi criado com o objetivo de diminuir as dificuldades dos alunos de graduação, proporcionando maior entendimento e confiança ao realizar protocolos clínicos. O objetivo do estudo foi analisar a eficiência do aplicativo “Endo App” por alunos de graduação do curso de Odontologia da Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL). Materiais e Métodos: Trinta e três alunos das fases com atendimento clínico do curso de graduação de odontologia da UNISUL tiveram acesso ao aplicativo em smartphone próprio durante o atendimento clínico de endodontia. Os alunos ficaram livre para utilizá-lo durante todo o atendimento. Após a utilização do aplicativo, foi enviado por email aos alunos participantes um questionário através do Google Formulários com questões a respeito da utilização do aplicativo. Um total de trinta e um alunos responderam ao questionário e os dados foram tabulados em planilha Excel e foi realizada análise descritiva para obtenção dos resultados. Resultados: 53,1% dos alunos concordam totalmente que o aplicativo facilitaria a realização das atividades na clínica. Sobre a melhoria da produtividade para realização das atividades e aprendizado, 53,1% concordaram totalmente sobre essa melhoria. Conclusão: O aplicativo “endo app” demonstrou-se eficiente para auxílio de protocolos clínicos endodônticos com alunos do curso de graduação do curso de Odontologia.pt_BR
dc.format.extent39 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofOdontologia - Pedra Brancapt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectAplicativos móveispt_BR
dc.subjectTecnologia em educaçãopt_BR
dc.subjectValidação de programas de computadorpt_BR
dc.titleAnálise da eficiência do aplicativo “Endo App” com alunos do curso de graduação do curso de Odontologia da Universidade do Sul de Santa Catarinapt_BR
dc.title.alternativeAnalysis of the efficiency of the application "endo app" with undergraduate students of the course of Dentistry of the University of Southern Santa Catarina.pt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.subject.areaCiências da Saúdept_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons