Show simple item record

dc.contributor.advisorPiva, Solange Zanatta
dc.contributor.authorAlves, Karina Matias
dc.coverage.spatialTubarãopt_BR
dc.date.accessioned2019-07-10T12:22:27Z
dc.date.available2019-07-10T12:22:27Z
dc.date.issued2019pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/7700
dc.descriptionIn view of the increase of students entering the course of Psychology, it is investigated on Motivations related to the professional re-choice of students entering the Psychology course, in order to understand the reasons related to the professional re-choice of students entering the course of Psychology. To do so, it is necessary to identify the students' initial professional choices, to verify the reasons that led the students to give up the previous choice and to evaluate the reasons for choosing the Psychology course. A qualitative exploratory research is carried out, with semistructured interviews with six students of Psychology students. Therefore, the motivations are related to factors of external influences, which means that there is no safe choice, since the recognition of professional choice as only the first step to many choices makes the process safer.pt_BR
dc.description.abstractTendo em vista o aumento de alunos que ingressam no curso de Psicologia, pesquisa-se sobre motivações relacionadas à reescolha profissional de alunos ingressantes no curso de Psicologia, a fim de compreender os motivos relacionadas à reescolha profissional de alunos ingressantes no curso de Psicologia. Para tanto, é necessário identificar escolhas profissionais iniciais dos alunos, verificar os motivos que levaram os alunos à desistência da escolha anterior e avaliar os motivos da escolha do curso de Psicologia. Realiza-se, então, uma pesquisa qualitativa de caráter exploratório, com entrevistas semiestruturadas realizadas com seis alunos estudantes de Psicologia. Diante disso, verifica-se que as motivações estão relacionadas com fatores de influências externas, o que impõe a constatação de que não existe uma escolha segura, pois o reconhecimento da escolha profissional como sendo apenas o primeiro passo para muitas escolhas torna o processo mais seguro.pt_BR
dc.format.extent26 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofPsicologia - Tubarãopt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectPsicologiapt_BR
dc.subjectReescolha profissionalpt_BR
dc.subjectOrientação Profissionalpt_BR
dc.titleMotivos relacionados à reescolha profissional de alunos ingressantes no curso de psicologiapt_BR
dc.title.alternativeReasons related to the professional reescole of students ingressantes in the course of psychologypt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.subject.areaCiências Humanaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons