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dc.contributor.advisorMarcomim, Ivana
dc.contributor.authorLavall, Cristiane Dalla Piccola
dc.coverage.spatialChapecó/ SCpt_BR
dc.date.accessioned2019-08-07T19:18:36Z
dc.date.available2019-08-07T19:18:36Z
dc.date.issued2018pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/7960
dc.descriptionThe present work reflects the experience of curricular internship in Social Work lived together with the School Health Care Service - SASE, in the municipality of Chapeco-SC, seeking to understand: how Social Service works with SASE in order to contribute to the process of strengthening the family life of the segments served? Starting from the central objective that returns the understanding of this process of action and its contributions, it is characterized as an exploratory and bibliographic study, of quanti-qualitative nature, with information gathering from a documentary study. It reflects the work of Social Service in education, dialogue, family and the rights of children and adolescents as central categories of the study. It is understood that the work of the Social Service to consolidate spaces of dialogue where it is reflected on family needs and their mediations materialize contributes to the process of strengthening and improving family life. In this sense, the new family arrangements must be understood in the context of the work of the Social Service and its rights and duties in relation to its responsibilities to its children, understood in its complexity. Therefore, what should also guide the professional practice with the families, since it is the set of rights to be assured to the subjects that belong to them, be they children and adolescents, elderly, women, people with special needs, parents, of actors.pt_BR
dc.description.abstractO presente trabalho reflete a experiência de estágio curricular em Serviço Social vivenciada junto Serviço de Atenção à Saúde do Escolar – SASE, do município de Chapeco-SC, buscando compreender: como o Serviço Social atua junto ao SASE de modo a contribuir para o processo de fortalecimento do convívio familiar dos segmentos atendidos? Partindo do objetivo central que se volta a compreensão deste processo de atuação e suas contribuições, caracteriza-se como estudo exploratório e bibliográfico, de natureza quanti-qualitativo, com levantamento de informações a partir de estudo documental. Reflete a atuação do Serviço Social na educação, o diálogo, a família e dos direitos da criança e do adolescente como categorias centrais do estudo. Compreende-se que a atuação do Serviço Social ao consolidar espaços de diálogo onde se reflete sobre necessidades familiares e se concretizam suas mediações contribui para o processo de fortalecimento e melhoria do convívio familiar. Ao que se observa, neste sentido os novos arranjos familiares devem ser compreendidos no contexto de atuação do Serviço Social e seus direitos e deveres no que concerne às suas atribuições diante dos filhos compreendida em sua complexidade. Deste modo, o que também deve nortear a prática profissional junto às famílias, pois é o conjunto de direitos a serem assegurados aos sujeitos a ela pertencentes, sejam crianças e adolescentes, idosos, mulheres, pessoas com necessidades especiais, pais, enfim, seu conjunto de atores.pt_BR
dc.format.extent19 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofServiço Social - Unisul Virtualpt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectServiço socialpt_BR
dc.subjectFamíliapt_BR
dc.subjectDireitopt_BR
dc.subjectDiálogopt_BR
dc.titleA atuação do serviço social no contexto do serviço de atenção à saúde do escolar- Sase: uma experiência de fortalecimento de processos dialogaispt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.contributor.coadvisorPanceri, Regina
dc.subject.areaCiências Sociais Aplicadaspt_BR


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