Show simple item record

dc.contributor.advisorTartari, Emerson
dc.contributor.authorRosa, Renata Tolentino
dc.coverage.spatialTubarão/ SCpt_BR
dc.date.accessioned2019-08-16T00:40:49Z
dc.date.available2019-08-16T00:40:49Z
dc.date.issued2019pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/8010
dc.descriptionThe aim of this study was to appraise if biology textbooks, offered by the Ministry of Education and Culture, within the scope of the National Program of Didactic Book for the triennium 2018, 2019 and 2020, suggested by the same program (PNLD 2018 ) communicate in their content an adequate and abundant approach to HIV / AIDS for high school students with information about the infection caused by the human immunodeficiency virus as well as the value of worldwide dissemination of this virus. Regarding the methodology, and its purpose, this research is classified in descriptive and exploratory, with qualitative approach. As for the collection of data, it is a documentary research. From the perspective of analysis of the information related to HIV / AIDS content, it was manageable to perceive that there is a concern about the development of contents related to these informations, especially the avoidance of diseases. Keywords: HIV / AIDS. Didatic books. Biology.pt_BR
dc.description.abstractO presente trabalho de conclusão de curso teve como objetivo avaliar se livros didáticos de Biologia, disponibilizados pelo Ministério da Educação e Cultura, no âmbito do Programa Nacional do Livro Didático, do triênio 2018, 2019 e 2020, sugeridos por esse mesmo programa (PNLD 2018), apresentam, em seus conteúdos, relativo à AIDS/HIV, para os estudantes do Ensino Médio, uma abordagem adequada e suficiente com informações sobre a infecção causada pelo vírus da imunodeficiência humano e, também, coerente em relação à importância da disseminação mundial dessa infecção. Em relação à metodologia, quantos aos objetivos, esta pesquisa classifica-se em descritiva e exploratória, com abordagem qualitativa. Quanto à coleta de dados, trata-se de uma pesquisa documental. Dentro da perspectiva de análise das informações referentes ao conteúdo HIV/AIDS, foi possível observar que existe uma preocupação com o desenvolvimento de conteúdos relativos às informações, principalmente o de prevenção da doença.pt_BR
dc.format.extent65 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofCiências Biológicas Licenciatura - Tubarãopt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectHIV/AIDSpt_BR
dc.subjectLivros didáticospt_BR
dc.subjectBiologiapt_BR
dc.titleAnálise sobre a abordagem do conteúdo HIV/AIDS nos livros didáticos de biologia do ensino médio triênio 2018, 2019 e 2020pt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.subject.areaCiências Biológicaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons