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dc.contributor.advisorMatos, Philipe Guedes
dc.contributor.authorTartari, Maria Alice de Farias
dc.coverage.spatialTubarão/ SCpt_BR
dc.date.accessioned2019-12-04T14:59:43Z
dc.date.available2019-12-04T14:59:43Z
dc.date.issued2019pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/8452
dc.descriptionToday quality of life brings with it some questions as to what quality of life is, its concept, its evaluation, its importance, and its methodological aspects, and it is hoped that with these answers one can then have It is a "closed" and "concrete" knowledge to develop a way to help the individual improve their quality of life. Thus the present study aims to verify the Quality of Life of Physical Education Teachers, also observing the difficulties they haveday by day, dissatisfaction related to the work environment, remuneration issues, adequate materials and structure. The research instrument used will be the questionnaire about the test procedures of the test Quality of Life of Physical Education Teachers, also observing the be the questionnaire about the test procedures of the test Quality of Life Assessment Scale Perceived by Physical Education Teachers (QVT-PEF), with 34 questions about quality of life at work of 10 professionals in physical education area, in order to investigate, respectively: remuneration and compensation, working conditions, an immediate opportunity for the use and development of human habilities, a future opportunity for growth and security, social integration in work organization, constitutionalism in work organization, work and total space of life, with social relevance of life at work. It is possible to say, according to the data collection, that the professional may be influenced by the family and personal environment when he develops his work activities, what can change the produtivity on work. Therefore, it is essential that the professional has a routine of exercises and leisure, to maintain a good quality of personal life and, consequently, also at work.pt_BR
dc.description.abstractHoje, a qualidade de vida traz consigo algumas perguntas quanto ao que efetivamente é, ao seu conceito, sua avaliação, sua importância, e aos seus aspectos metodológicos, e espera-se que, com essas respostas, se possa, então, ter um conhecimento “fechado” e “concreto” para desenvolver uma forma de ajudar o indivíduo a melhorar sua qualidade de vida. O presente estudo tem como objetivo verificar a Qualidade de vida dos Professores de Educação Física. O instrumento de pesquisa utilizado será o questionário sobre os procedimentos do teste Escala de Avaliação da Qualidade de Vida no Trabalho Percebida por Professores de Educação Física (QVT- PEF), que compreendem 34 questões sobre a qualidade de vida no trabalho de 10 profissionais da área da educação física, para avaliar, respectivamente: a remuneração e a compensação, as condições de trabalho, a oportunidade imediata para o uso e desenvolvimento de capacidades humanas, a oportunidade futura de crescimento e segurança, a integração social na organização do trabalho, o constitucionalismo na organização do trabalho, o trabalho e o espaço total de vida, a relevância social da vida no trabalho. É possível extrair dos dados da pesquisa que o profissional pode estar sofrendo influência do ambiente familiar e pessoal ao desenvolver as atividades laborais, o que pode afetar a produtividade no horário de trabalho. Portanto, é essencial que o profissional tenha uma rotina de exercícios e lazer, para manter uma boa qualidade de vida pessoal e, consequentemente, laboral.pt_BR
dc.format.extent17 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofEducação Fisica Licenciatura - Tubarãopt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectQualidade de vidapt_BR
dc.subjectProfessorespt_BR
dc.subjectRede públicapt_BR
dc.titleA qualidade de vida dos professores de educação física efetivos das escolas públicas estaduais do município de Tubarão- SCpt_BR
dc.title.alternativeThe quality of life of assigned physical education teachers in the state public schools of Tubarão city- SCpt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.subject.areaCiências da Saúdept_BR


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