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dc.contributor.advisorSouza, Fabrício de
dc.contributor.authorCapistrano, Marina Vargas
dc.coverage.spatialTubarãopt_BR
dc.date.accessioned2019-12-04T23:35:29Z
dc.date.available2019-12-04T23:35:29Z
dc.date.issued2019pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/8474
dc.descriptionAbstract: OBJECTIVES: To identify and compare the health-related physical fitness levels of students, practitioners and non-practitioners of complementary physical activities. METHODS: Cross-sectional study of quantitative approach. The sample consisted of 58 students of both genders, aged 7 to 11 years from a school in Tubarão - SC, which were divided into two groups: 29 practitioners and 29 non-regular physical exercise. Based on the Project Sports Brazil PROESP-BR test battery, the BMI calculation, the flexibility test (sitting and reaching), the abdominal resistance test and the cardiorespiratory aptitude test (running / walking 6 minutes) were performed. RESULTS: The group practicing complementary activities at school obtained the result of 886.428m (SD = 83.760) in the 6-minute running / walking test, 36.14cm (SD = 8.25) for the flexibility test and the endurance test. abdominal the amount of 31.72 (8.94) repetitions. And the group not practicing complementary activities at school, the result of 821.372m (SD = 99.937) in the 6-minute running / walking test, 30.31cm (SD = 9.00) for the flexibility test and for the test. of abdominal resistance the amount of 20.24 (SD = 7.33) repetitions. CONCLUSIONS: It was concluded that children who perform complementary activities at school have better health-related physical fitness compared to students who do not practice.pt_BR
dc.description.abstractResumo: OBJETIVOS: Identificar e comparar os níveis de aptidão física relacionada à saúde de escolares, praticantes e não praticantes de atividades físicas complementares. MÉTODOS: Estudo transversal de abordagem quantitativa. A amostra foi constituída por 58 alunos de ambos os sexos, com idade entre 7 e 11 anos de uma escola de Tubarão – SC, os quais foram divididos em dois grupos: 29 praticantes e 29 não praticantes regulares de exercícios físicos. Conforme bateria de testes do Projeto Esporte Brasil PROESP- Br, foi realizado o cálculo de IMC, teste de flexibilidade (sentar e alcançar), teste de resistência abdominal e o teste de aptidão cardiorrespiratório (corrida/caminhada de 6 minutos). RESULTADOS: O grupo praticante de atividades complementares na escola obteve a média de 886,428m (DP=83,760) no teste de corrida/caminha de 6 minutos, 36,14cm (DP=8,25) para o teste de flexibilidade e para o teste de resistência abdominal a quantidade de 31,72 (8,94) repetições. Já o grupo não praticante de atividades complementares na escola, resultou em 821,372m (DP=99,937) no teste de corrida/caminha de 6 minutos, 30,31cm (DP=9,00) para o teste de flexibilidade e para o teste de resistência abdominal, a quantidade de 20,24 (DP=7,33) repetições. CONCLUSÕES: Concluiu-se que crianças que praticam atividades complementares na escola possuem melhor aptidão física relacionada à saúde em comparação aos alunos que não praticam.pt_BR
dc.format.extent10 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofEducação Fisica Licenciatura - Tubarãopt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectAptidão físicapt_BR
dc.subjectSaúde da criançapt_BR
dc.subjectAtividade físicapt_BR
dc.titleComparação da aptidão física relacionada à saúde de escolares praticantes e não praticantes de atividades físicas complementares na escolapt_BR
dc.title.alternativeHealth-related physical fitness practice of practicing and non-practicing schools of complementary physical activities in schoolpt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dc.subject.areaCiências da Saúdept_BR


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