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dc.contributor.advisorStraioto, Ricardo Goulart Tredezini
dc.contributor.authorGonçalves, Iris Costa
dc.coverage.spatialFlorianópolispt_BR
dc.date.accessioned2020-04-24T00:25:28Z
dc.date.available2020-04-24T00:25:28Z
dc.date.issued2019pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/9321
dc.descriptionThis project aims to develop the visual identity, and guide of said identity, with applications in the main points of contact, for the company Enlace Brigaderia. Creating a well-defined visual identity is important so that the company has a visual representation that both translates the brand’s concepts that are passed on to their potential audience and is also reinforced by memorization. The visual identity guide and its points of contact, on the other hand, are extremely important in the moment of application and use of the visual identity in the company's communication materials. The project was based on the design methodology of Alina Wheeler (2012), encompassing applied and qualitative research, bibliographical research. and briefing analysis with the client; seeking to substantiate concepts of graphic design, visual language, visual identity guides, brand and food service in the artisanal confection sector. This project resulted in a visual identity that reflects the brand's concepts and main strategies to be followed and has been approved by its management, fulfilling the initial objectives proposed in the project.pt_BR
dc.description.abstractEste projeto tem como objetivo desenvolver a identidade visual e o manual desta identidade com aplicações nos principais pontos de contato da empresa Enlace Brigaderia. A criação de uma Identidade Visual bem definida é importante para que a empresa tenha uma representação visual que traduza os conceitos da marca a serem repassados ao seu público potencial e reforçada pela memorização. Já o manual de identidade visual e seus pontos de contatos, tem suma importância no momento de utilização e aplicação da identidade nos materiais de comunicação da empresa. O projeto baseou-se na metodologia de design da Alina Wheeler (2012), englobando a pesquisa aplicada e qualitativa, bibliográfica e análise de briefing com a cliente, buscando fundamentar conceitos do design gráfico, linguagem visual, manual de identidade visual, marca e serviço alimentício no setor de doces artesanais. Este projeto resultou em uma identidade visual que traduz os conceitos da marca e as principais estratégias a serem seguidas diante do seu posicionamento, sendo aprovada pela gerência da mesma, cumprindo com os objetivos iniciais propostos no projeto.pt_BR
dc.format.extent119 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofDesign - Florianópolispt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectDesign gráficopt_BR
dc.subjectIdentidade visualpt_BR
dc.subjectManual de identidade visualpt_BR
dc.subjectEnlace brigaderiapt_BR
dc.titleDesign de identidade visual para a empresa Enlace Brigaderiapt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.subject.areaCiências Sociais Aplicadaspt_BR


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