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dc.contributor.advisorDutra, Luciano
dc.contributor.authorMeyer, Pedro Henrique Dewitte
dc.coverage.spatialFlorianópolispt_BR
dc.date.accessioned2020-05-24T02:03:07Z
dc.date.available2020-05-24T02:03:07Z
dc.date.issued2019pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/9425
dc.descriptionThe teaching of the course of Architecture and Urbanism has various peculiarities and great complexity. The contact of the student and the professional practice becomes scarce before so much knowledge that must be acquired in order to form an architect and urbanist. Given this, this work proposes a project of one University Extension Campus where students of the Architecture and Urbanism course can have a sensory learning. Are proposed environments suitable for the study and learning of the exercise of their profession, taking in account accessibility and the possibility of being replicated according different realities. For the good understanding of those concepts, Psychology joins Architecture and brings a new meaning to space. Thus, after theoretical background, references and case study and survey of terrain data, it was possible the initial development of one project that demonstrates the first impressions and solutions proposed by this work.pt_BR
dc.description.abstractO ensino do curso de Arquitetura e Urbanismo possui diversas peculiaridades e grande complexidade. O contato do estudante com a prática profissional se torna escassa diante de tanto conhecimento que deve ser adquirido em prol de se formar um arquiteto e urbanista. Dado isso, este trabalho propõe o projeto de um Campus de Extensão Universitária onde os estudantes do curso de Arquitetura e Urbanismo possam ter um aprendizado sensorial. São propostos ambientes próprios para o estudo e aprendizagem do exercício de sua profissão, levando em consideração a acessibilidade e a possibilidade de serem replicados conforme diferentes realidades. Para o bom entendimento destes conceitos, a Psicologia se une à Arquitetura e traz um novo sentido ao espaço. Assim, após o embasamento teórico, referenciais e estudo de caso e levantamento de dados do terreno, foi possível o desenvolvimento inicial de um projeto que demonstre as primeiras impressões e soluções propostas por este trabalho.pt_BR
dc.format.extent36 (TCC I); 6 (TCC II)pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofArquitetura - Florianópolispt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectArquitetura e Urbanismopt_BR
dc.subjectAprendizagempt_BR
dc.subjectExtensão Universitáriapt_BR
dc.titleUm Campus de Extensão Universitáriapt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.subject.areaCiências Sociais Aplicadaspt_BR


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