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dc.contributor.advisorDomingues, Chirley
dc.contributor.authorHoffmann, Jéssica
dc.coverage.spatialFlorianópolispt_BR
dc.date.accessioned2020-06-30T14:09:47Z
dc.date.available2020-06-30T14:09:47Z
dc.date.issued2019pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/9564
dc.descriptionBrazilian beachwear is known internationally for having strong characteristics associated to the country's culture, sensuality and exuberance from Brazilian’s women, especially the cariocas. In addition, the Brazilian products in this segment, sometimes are considered exotic, famous for their joy, which is also a mark of our people. This thought provoking fashion aroused our curiosity and led us to develop a research that would allow us to know more about this segment, which carries with it, exacerbated, the lifestyle of the city of Rio de Janeiro. Therefore, we propose to develop a work in order to understand, through bibliographical research and interview, how a beachwear brand of Santa Catarina launched itself in the international market, more specifically in the European market, but, however, little known in your own state.pt_BR
dc.description.abstractA moda praia brasileira é conhecida internacionalmente por possuir fortes características relacionadas à cultura do país, à sensualidade e exuberância das mulheres brasileiras, sobretudo das cariocas. Além disso, os produtos brasileiros desse segmento, algumas vezes considerados exóticos, são famosos por remeterem à alegria, que também é uma marca do nosso povo. Essa moda instigante nos despertou a curiosidade e nos levou a desenvolver uma pesquisa que nos possibilitasse conhecer mais sobre esse segmento, que carrega consigo, de forma exacerbada, o lifestyle da cidade do Rio de Janeiro. Assim sendo, nos propomos a desenvolver um trabalho com o intuito de compreender, através de pesquisas bibliográficas e entrevista, como uma marca de moda praia de Santa Catarina se lançou no mercado internacional, mais especificamente no mercado europeu, sendo, porém, pouco conhecida no seu próprio estado.pt_BR
dc.format.extent49 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofTecnólogo em Design de Moda - Florianópolispt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectModa praia brasileirapt_BR
dc.subjectMercado europeupt_BR
dc.subjectLifestyle brasileiropt_BR
dc.subjectSensualidadept_BR
dc.titleA moda praia brasileira e o mercado europeu: o caso Princesspt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.subject.areaLinguística, Letras e Artespt_BR


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